"Nonni", kuten Hipulla on tapana sanoa.
Olemme päässeet liikkeelle. Toissa viikonloppuna olin aikeissa tehdä päiväreissun Jyväskylään kouluhommien vuoksi. Mies ehdotti, josko vietettäisi samoilla tulilla perhelomaa ja sehän passasi. Varasimme edullisen Ykkösbonus-hotellin ja lähdimme matkaan klo 7 kiskobussilla. Aikainen lähtö vaatii aina hieman säveltämistä, nytkin piti ottaa aamupala eväinä mukaan. Keitimme puurot ja kahvit aamulla, pakkasimme ne mukaan ja säntäsimme bussilla asemalle. Junaan päästyämme nautimme aamupalaa pikkukupperoista ja puuroa oli joka paikassa (mental note: ota aina toiset vaatteet myös itsellesi!). Junamatka meni aika kivasti. Pieksämäellä vaihto jne.

Perille päästyämme lähdin hoitamaan kouluhommiani ja Hippu meni isin kanssa kaupoille ja yliopistolle. Iltapäivällä lähdimme hotellille ja löysimme matkalla yläkaupungista ihanan lastenvaateliikkeen Retrokin. Kotikaupungissamme on aika heikko persoonallisten lastenvaatteiden valikoima ja koska olimme lomatunnelmissa, tuhlasimme hieman uuteen asuun pienokaiselle. Olisin voinut ostaa puolet kaupan vaatteista, niin ihania värejä!

1266836609_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Päivällisaikaan etsimme tiemme Food-nimiseen paikkaan vain tullaksemme pettyneiksi. Itse otin kanahampurilaisen, mikä oli ihan ok, mutta miehen lihaburrito oli jotain ällöttävää. N. 400g jauhelihaa einesmäisessä tomaattikastikkeessa käärittynä letun sisään. En voi suositella.

Kävin vielä illalla hoitamassa asioita ja sitten vaihdettiin lapsenvahtivuoro. Isi lähti Rentukkarockiin ja minä jäin hotellille nukutuspuuhiin. Aluksi Hippu ei millään nukahtanut, mutta uinui lopulta todella hyvät unet. Onneksi laitoin kellon soimaan varmistaakseni ettei myöhästytä aamiaiselta, niin hyvin nukuimme. Hotelliaamiainen, mmm. Nautimme täysin rinnoin, koko perhe.

Lauantaina tapasimme vielä ystävää lounaan merkeissä ja sitten juoksujalkaa junalle. Matkasimme Jyväskylästä Pieksämäelle tavaravaunussa, koska pieni nukkui eivätkä rattaat mahtuneet vaunun puolelle. Ihan kivasti niinkin.

1266836631_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Viime viikolla opinnot ottivaat taas askeleita eteenpäin. Rohkaisin mieleni ja ilmottauduin kahteen tenttiin. Tämän lisäksi sain palautetta eräästä isommasta projektista, jota pääsen nyt jatkamaan parempaan suuntaan. Tuntuupa kivalta!